امام جمعه کیش مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات کشور 

حجت الاسلام«بی نیاز» با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی تصریح کرد: این نوع اقتصاد تنها راه حل برون رفت از مشکلات کشور است و باید با رویکردهایی همچون توسعه فعالیت های دانش بنیان، مردمی کردن و خصوصی سازی اقتصاد، بهره گیری از توان جوانان به اهداف اقتصاد مقاومتی در جامعه دست یافت.
کد خبر: ۵۷۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ - 17February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت الاسلام «علیرضا بی نیاز» در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به سفر رییس جمهور به چین، اظهار داشت: این سفر سه روزه نتایج مختلفی همچون تقویت همکاری های سیاسی، اقتصادی، فناوری و امنیتی بین ۲ کشوری که تحریم آمریکا هستند می تواند داشته باشد و کنار آن برای کشورهای منطقه نیز مفید خواهد بود.

وی اضافه کرد: فعالیت ایران در سازمان همکاری های شانگهای که تقریبا نیمی از جمعیت جهان را شامل می شود می تواند کمک خوبی برای جمهوری اسلامی در مقابله با سطله گری اقتصادی غرب باشد.

به گفته وی، این سفر زمینه ساز اجرایی شدن سند همکاری ۲۵ ساله ۲ کشور است و دعوت رییس جمهور چین از همتای ایرانی خود در این موقعیت حساس بعد از ۲۰ سال به این معنی است که روابط این کشورها بسیار مهم است و حاضر نیستند مناسبات ۲ کشور در خطر باشد.

امام جمعه کیش با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی تصریح کرد: این نوع اقتصاد تنها راه حل برون رفت از مشکلات کشور است و باید با رویکردهایی همچون درون زایی، مولدزایی، توسعه فعالیت های دانش بنیان، مردمی کردن و خصوصی سازی اقتصاد، بهره گیری از توان جوانان به اهداف اقتصاد مقاومتی در جامعه دست یافت.

وی قیام مردم تبریز در سال ۱۳۵۶ را از دیگر مناسبت های ۲۹ بهمن اعلام کرد و گفت: این حرکت نقطه آغازی بر ملی شدن انقلاب اسلامی بود و با تداوم قیام های متعدد در نهایت این ملت ایران بودند که توانستند نهضت خود را به پیروزی برسانند.

حجت الاسلام بی نیاز با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان از شکست دشمنان ،محاسبات غلط آنان و حمایت و پشتیبانی مردم از انقلاب اسلامی و آرمان های آن دارد.

امام جمعه کیش با بیان اینکه مناطق آزاد از ظرفیت های خوبی برخوردارند که می توانند کشور را از مشکلات نجات دهند اظهار داشت: به نظر سیاست ها در خصوص این مناطق روشن نیست و صاحب نظران اظهار نظرهای متضادی نسبت به آنها دارند.

وی افزود: اظهار نظرهای متضاد علاوه بر اینکه باعث کاهش حضور سرمایه گذاران در این مناطق می شود بلکه ایجاد شرایط سوء استفاده برخی از افراد از این موقعیت را فراهم می کند که در خواست می شود صاحب نظران از ارایه این گونه نظرات خودداری کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار